hans syster vill lära känna mig!?

hejhej! nu ska jag sova :) men innan jag går och lägger mig vill jag bara säga en sak ... min pojkväns syster vill lära känna mig. hon är lika gammal som mig och jag har pratat med henne under några enstaka gånger men aldrig lärt känna henne. nu, helt plötsligt, efter att jag och han har varit tsm i två år, så vill hon lära känna mig. jag slår vad om att hon också kommer försöka övertala mig till abort. jag har bestämt mig: ingenting ska ut ur mig. ingenting. förutom när tiden är kommen då xD



jag pratade också med min pappa i telefon idag, och han med försökte övertala mig till en abort. han sa att jag bara är ett barn, att jag förstör min framtid, att jag ska gå i skolan först innan jag får barn bla bla bla... herregud, give me a break! jag vet vad jag förlorar och jag vet vilka konsekvenser det blir, men jag KAN fortfarande gå i skolan och jag SKA bli det jag vill bli i framtiden – en kirurg alltså. jag vet vad statistiken säger, men den behöver inte gälla alla. jag tänker inte vara med i statisken och kommer inte hamna där heller. om man verkligen vill göra någonting, så ska man ge allt man har för att lyckas med det, så enkelt är det, punkt slut. vill jag inte heller, kan man heller inte tvinga mig till abort. för det första så har man ingen rätt till det och för det andra så tror jag att det till och med är olagligt att tvinga en människa till abort. man kan ju få psykiska skador för livet...

i alla fall, jag ska se vart detta leder för jag orkar ärligt talat inte mer, men tänker ändå inte ge upp. om det inte vore för min mamma och en av mina vänner skulle jag nog inte klarat av det.

i will not give up.

men alla får sova så gott, godnatt på er och dröm sött ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0