tillbaka från barnmorskan

hej igen ! nu är jag tillbaka från barnmorskan och allting gick bra :) förutom proverna.

först stack hon mig i fingret för att se vilket blodsocker, blodvärde och hemoglobinet [tror jag] var. mitt blodsocker låg på 4,8 vilket var normalt och mitt blodvärde var 136 som också var väldigt bra :) men sedan kom det onda... hon skulle ta blodprov från armen och där blev det problem. mina blodkärl är för små! hon letade i evigheter först på den högra armen, men hittade inget där så hon fortsatte att leta på den vänstra. jag var tvungen att hålla i någon gummiboll som var hjärtformad och "pumpa" bollen med handen, det gjorde jag med det vänstra handen. då började det synas ett litet blodkärl, "äntligen" tänkte jag då, men när hon stack in nålen så rullade blodkärlet runt nålen. den ville inte vara stilla! :o och när nålen sedan "fick tag" på den, så gick den sönder! det svullnade direkt, och gjorde ont. men sen så kollade hon på de högra armen igen och jag fick pumpa igen med den hjärtliknande bollen och då hittade hon ett litet blodkärl till, som också gick sönder men inte lika snabbt som den första så hon lyckades ta proverna.

så nu har jag två stora plåster på armarna och ett på fingret + lite svullnad.
kul kul... not. -.-'


ajajaj :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0