ett snabbt inlägg innan jag däckar :)

hejhej! dagar som jag inte har skrivit på -.-' ... jag vet ! men det är svårt att blogga när man går i naturvetenskap :( men försöker hitta tiden till det ;)

ville bara säga att det nu är EN månad kvar nästan tills den kommer !! :D:D helt otroligt ! det har gått 34 fulla veckor nu, detta händer inuti min mage:

Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är minst 45 cm lång. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur. Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyfödda föredrar ljusare röster.

Många kvinnor upplever att det pirrar eller domnar i bäckenet eller höfterna, bland annat när de är ute och går. Detta kan orsakas av att bäckenets ligament luckras upp inför förlossningen. Prata med din barnmorska om du besväras av smärta i höfterna och läs om våra självhjälpsåtgärder.


detta är från babycenters hemsida :) men nu ska jag ta en snabb dusch, baka en chokladkaka med citronglasyr (är sugen på kaka) och sedan sova så vi ses :) jag lägger säkert in en bild imorgon på min mage :)

godnatt sålänge<3


mmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0